Aktualności
Więcej ORLENU w Niemczech
REFLEX, 29.09..2023
ORLEN intensyfikuje rebranding sieci stacji paliw w Niemczech. Procesowi wdrażania marki ORLEN towarzyszy modernizacja obiektów, a także poszerzenie oferty dla klientów. Niemcy są jednym z rynków, na których Koncern planuje również intensywny rozwój sieci punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w ciągu najbliższych dwóch lat liczba ładowarek ma tam wzrosnąć do ponad 430.
– Pod marką ORLEN działają już wszystkie nasze stacje na Litwie, Węgrzech, Słowacji oraz niemal wszystkie w Czechach. Konsekwentnie przeprowadzamy rebranding na rynkach zagranicznych, tak by ORLEN kojarzony był z szeroką ofertą najwyższej jakości usług. Dzięki temu możemy ujednolicać nasze działania marketingowe i operacyjne, co długofalowo przełoży się na wygenerowanie konkretnych synergii. Naszą ambicją jest, aby na początku 2024 roku około 100 stacji w Niemczech funkcjonowało już pod marką ORLEN – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu ORLEN.
Należąca do Grupy ORLEN spółka ORLEN Deutschland obsługuje aktualnie 606 stacji paliw działających pod markami ORLEN i Star. Tym samym koncern plasuje się na 6. pozycji wśród największych operatorów stacji paliw w Niemczech. Ostatnią akwizycją, sfinalizowaną w czerwcu br., było przejęcie od OMV 17 samoobsługowych punktów tankowania w krajach związkowych: Bawarii (13 lokalizacji), Badenii-Wirtembergii (3) i Hesji (1).
Niemcy są jednym z rynków, na których Grupa ORLEN planuje intensywny rozwój stacji i punktów ładowania. Do 2030 roku infrastruktura przeznaczona dla użytkowników aut elektrycznych, głównie w Polsce, Czechach i Niemczech, ma obejmować 10 tysięcy ładowarek. Tylko w najbliższych dwóch latach liczba stacji ładowania w Niemczech ma wzrosnąć do ponad 430.
Zgodnie z przyjętymi założeniami do końca dekady wszystkie stacje ORLEN będą działały pod wspólnym logo. Proces rebrandingu odbywa się zgodnie z rynkowymi uwarunkowaniami poszczególnych krajów, w których znajdują się stacje Koncernu. Pod logo ORLEN działają wszystkie stacje na Słowacji, Litwie i Węgrzech. W przypadku rynku czeskiego – do końca roku blisko 90% stacji działających dotychczas pod marką Benzina rozpocznie funkcjonowanie pod marką ORLEN.
Strategia ORLEN 2030 zakłada również rozwój sieci do co najmniej 3,5 tysiąca stacji. Udział obiektów zagranicznych w całej sieci ma wzrosnąć do 45%. Na koniec drugiego kwartału 2023 r. liczba stacji paliw ORLEN wynosiła 3157, z czego 1238 na rynkach zagranicznych. Po finalizacji transakcji i przejęciu austriackiej sieci Turmöl liczba stacji w sieci ORLEN wzrośnie o 266, a koncern będzie prowadził sprzedaż detaliczną paliw na siedmiu rynkach europejskich.
źródło: Orlen SA
ORLEN dołączył do Polskiej Inicjatywy na Rzecz Naturalnego Wodoru
REFLEX, 21.10.2024
Czytaj więcej
Pierwsze monopale dla morskiej farmy wiatrowej Baltic Power gotowe
REFLEX, 21.10.2024
Czytaj więcej
Ponad 58 mln ton towarów przeładowano w ciągu 9 miesięcy br. w Porcie Gdańsk
REFLEX, 21.10.2024
Czytaj więcej
REFLEX: LPG średnio po 3 zł/l. Po raz pierwszy od grudnia 2023 roku.
REFLEX 18.10.2024
Czytaj więcej
Polski rynek samochodów elektrycznych na plusie po trzech kwartałach
REFLEX, 18.10.2024
Czytaj więcej
Wsparcie zakupu eHDV zatwierdzone z podwojonym budżetem
REFLEX, 16.10.2024
Czytaj więcej
Spółka LOTOS Kolej zmieniła się w ORLEN Kolej
REFLEX, 15.10.2024
Czytaj więcej
Grupa Muszkieterów stawia na elektromobilność. Elocity dostarczy oprogramowanie stacji ładowania przy sklepach Intermarché i Bricomarché
REFLEX, 14.10.2024
Czytaj więcej
REFLEX: Paliwo drożeje, diesel ponownie powyżej 6 zł za litr
REFLEX, 11.10.2024
Czytaj więcej