Aktualności
HVO i paliwa o obniżonej emisyjności w ofercie Grupy Unimot już w marcu
REFLEX, 22.03.2024
W odpowiedzi na globalne wyzwania związane ze zmianami klimatycznymi, a tym samym konieczność ograniczenia przez firmy emisji dwutlenku węgla w łańcuchach wartości, Grupa Unimot zaoferuje swoim klientom olej napędowy HVO.
Dotychczas Grupa oferowała swoim klientom specjalną mieszankę oleju napędowego o obniżonej emisyjności, zawierającą dodatek estrów i HVO. Dostępna w różnych proporcjach mieszanka oleju napędowego m.in. z HVO, zgodna z obowiązującymi regulacjami, umożliwia klientom skuteczne obniżenie emisyjności prowadzonej działalności.
Od marca 2024 r. Unimot Paliwa, spółka z Grupy Unimot, rozszerza swoją ofertę paliwową o olej napędowy HVO 100%, którego emisyjność pozwala na nawet 94% redukcję CO2 względem tradycyjnego oleju napędowego B0.
HVO, czyli hydrorafinowany olej roślinny (z ang. Hydrotreated Vegetable Oil), jest rodzajem syntetycznego, odnawialnego paliwa alternatywnego przeznaczonego dla silników diesla. Jest ono otrzymywane w nowoczesnych procesach rafinacyjnych – w wyniku hydrokrakingu lub uwodornienia oleju roślinnego czy tłuszczów zwierzęcych z wykorzystaniem wodoru oraz katalizatorów w warunkach wysokiej temperatury i ciśnienia.
Jako niezależna multienergetyczna grupa kapitałowa i lider wśród niezależnych importerów paliw ciekłych i gazowych w Polsce, nieustannie monitorujemy rynek biopaliw oraz analizujemy innowacyjne technologie, aby dostosowywać nasze produkty do aktualnych potrzeb sektorów gospodarki opartych o transport. Już w marcu rozszerzamy naszą ofertę paliw o obniżonej emisyjności o olej napędowy HVO100%, który wpisuje się w realizację strategii dekarbonizacji firm korzystających z usług sektora transportowego – mówi Robert Brzozowski, wiceprezes zarządu ds. Handlowych, Unimot.
Korzystanie z HVO nabiera szczególnego znaczenia w kontekście wymogów rynkowych oraz regulacyjnych, takich jak pakiet Fit for 55 oraz Dyrektywa CSRD. Przepisy te zakładają ograniczenie emisji CO2 w Unii Europejskiej o co najmniej 55% do roku 2030, a także nakładają na przedsiębiorstwa obowiązek raportowania w zakresie zrównoważonego rozwoju. Ponadto, w obliczu ograniczonej na szeroką skalę dostępności ciężarowych samochodów z napędem elektrycznym i wodorowym, wprowadzenie oleju napędowego z dodatkiem HVO i oleju napędowego HVO 100% umożliwia klientom z sektora transportowego efektywną redukcję śladu węglowego ich działalności, będąc jednocześnie praktycznym oraz dostępnym rozwiązaniem w obecnych realiach rynkowych.
Źródło: UNIMOT
Rafineria w Trzebini zasilana OZE
REFLEX, 23.10.2024
Czytaj więcej
Kluczowy etap rozbudowy Terminalu Gazu Płynnego w Szczecinie
REFLEX, 23.10.2024
Czytaj więcej
ORLEN dołączył do Polskiej Inicjatywy na Rzecz Naturalnego Wodoru
REFLEX, 21.10.2024
Czytaj więcej
Pierwsze monopale dla morskiej farmy wiatrowej Baltic Power gotowe
REFLEX, 21.10.2024
Czytaj więcej
Ponad 58 mln ton towarów przeładowano w ciągu 9 miesięcy br. w Porcie Gdańsk
REFLEX, 21.10.2024
Czytaj więcej
REFLEX: LPG średnio po 3 zł/l. Po raz pierwszy od grudnia 2023 roku.
REFLEX 18.10.2024
Czytaj więcej
Polski rynek samochodów elektrycznych na plusie po trzech kwartałach
REFLEX, 18.10.2024
Czytaj więcej
Wsparcie zakupu eHDV zatwierdzone z podwojonym budżetem
REFLEX, 16.10.2024
Czytaj więcej
Spółka LOTOS Kolej zmieniła się w ORLEN Kolej
REFLEX, 15.10.2024
Czytaj więcej