Aktualności
Automaty ORLEN Paczka dostępne już w wielu polskich miastach
BM REFLEX, 30.09.2021
PKN ORLEN uruchomił 200 automatów paczkowych, dostępnych przez całą dobę, w których klienci będą mieć aż 3 dni robocze na odebranie przesyłek. Koncern inwestuje w rozwój sieci punktów nadań i odbiorów przesyłek pod marką ORLEN Paczka, która obejmuje już ponad 6 tys. punktów zlokalizowanych w całej Polsce, w tym własne automaty paczkowe. Zgodnie ze strategią, koncern do 2030 roku zainwestuje w rozwój działalności detalicznej ok. 11 mld zł, co przełoży się na wzrost EBITDA tego segmentu do ok. 5 mld zł rocznie.
- Dostrzegamy ogromną szansę wynikającą z rozwoju e-commerce i zmiany nawyków w dokonywaniu zakupów, dlatego inwestujemy w rozwój usług nadania i odbioru paczek pod marką ORLEN Paczka. To ważny projekt biznesowy, który wpisuje się w ujęty w strategii ORLEN2030 rozwój segmentu detalicznego. Oferujemy klientom dostęp do ponad 6 tys. punktów nadań i odbiorów przesyłek, w tym także automatów paczkowych, których liczba systematycznie będzie rosła. W ten sposób będziemy pozyskiwać nowych klientów, co przyniesie nam realne korzyści biznesowe. Wzmocni także naszą pozycję na rynku e-commerce, jednym z kluczowych dla polskiej gospodarki, którego wartość przekracza w Polsce już 100 mld zł – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.
- Badania i analizy dowodzą, że odbiór przesyłek w punktach staje się najczęściej wybieraną formą dostawy w Polsce. Jest też postrzegany jako najbardziej ekologiczny, ponieważ ogranicza transport kurierski, a przez to emisję CO2. Dlatego stworzyliśmy ORLEN Paczkę - nowoczesną sieć punktów dostępnych w najlepszych lokalizacjach. Korzystanie z niej ułatwia aplikacja mobilna, która pozwala m.in. bezdotykowo otwierać skrytki w automatach paczkowych, a także otrzymywać kupony i rabaty za odbieranie przesyłek. Już teraz dzięki usłudze ORLEN Paczka sprzedawcy docierają ze swoją ofertą do prawie 10 mln użytkowników, którzy mają punkt odbioru w odległości do 10 minut pieszo. Naszą przewagą są również udogodnienia dla osób z niepełnosprawnością, w tym łatwy podjazd do automatu, wygodne umiejscowienie panelu do obsługi oraz możliwość odbioru paczek w zasięgu ręki – mówi Patrycja Klarecka, Członek Zarządu PKN ORLEN ds. Sprzedaży Detalicznej.
Aplikacja mobilna ORLEN Paczka jest dostępna na urządzenia z systemem IOS i Android. Umożliwia ona śledzenie statusu zamówionej przesyłki, odebranie jej w całej sieci punktów oraz bezdotykowe otwieranie skrytki w automatach, bez konieczności oczekiwania w kolejce. Aplikacja pozwala też znaleźć punkty ORLEN Paczka na mapie wraz z nawigacją do nich.
Sieć ORLEN Paczka obejmuje około 1100 stacji ORLEN, ponad 1000 kiosków RUCHu, prawie 4000 punktów partnerskich i 200 automatów paczkowych. Do końca tego roku udostępnionych będzie już 500 automatów, które znajdą się w każdym województwie. W kolejnych latach PKN ORLEN planuje dalszą, intensywną rozbudowę usługi ORLEN Paczka. Do końca 2022 roku klienci będą mogli korzystać z 2000 automatów paczkowych na terenie całego kraju.
źródło: PKN Orlen

ORLEN w Czechach - dwie dekady dynamicznego rozwoju
REFLEX, 4.05.2025
Czytaj więcej

ORLEN i Naftogaz zacieśniają współpracę
REFLEX, 3.06.2025
Czytaj więcej

REFLEX: Mamy dalej szanse na spadek cen benzyn i diesla na stacjach
REFLEX, 30.05.2025
Czytaj więcej

ORLEN Venture Capital zainwestował w nowatorską technologię recyklingu
REFLEX, 28.05.2025
Czytaj więcej

MOL dywersyfikuje źródła dostaw ropy w regionie
REFLEX, 28,05.2025
Czytaj więcej

REFLEX: Bez niespodzianek na stacjach paliw.
REFLEX, 23.05.2025
Czytaj więcej

Wysokie zyski Grupy ORLEN w pierwszym kwartale 2025 roku
REFLEX, 22.05.2025
Czytaj więcej

Pierwsza polska elektrownia wiatrowa na Bałtyku coraz bliżej. Grupa ORLEN osiąga kolejny kamień milowy
REFLEX, 22.05.2025
Czytaj więcej

ORLEN ma nowe złoże ropy na Morzu Norweskim
REFLEX, 20.05.2025
Czytaj więcej