Aktualności
Warter Fuels wśród głównych dostawców benzyny dla koncernu SOCAR
REFLEX, 13.02.2025
Według najnowszych danych opublikowanych przez Daily Fuels&LPG Oil Market w 2024 r. azerbejdżański koncern paliwowy SOCAR podwoił import benzyny A-100, która jest sprzedawana wyłącznie na własnych stacjach benzynowych. Dostawcą cenionej, wysokooktanowej benzyny, w szczególności marki NANO100, jest m.in. spółka Warter Fuels z Polski. Paliwa z Płocka są dostępne na 1/3 stacji SOCAR-u na Ukrainie.
Azerski koncern odpowiada za ok. 90% udziału w rynku premium, ponieważ jest jedyną firmą, która sprzedaje pełną gamę produktów naftowych o europejskiej jakości. Jeśli chodzi o benzynę A-95, sieć SOCAR awansowała na siódme miejsce wśród największych importerów na Ukrainie, zwiększając wolumen importu o 16%.
– Od roku dostarczamy paliwo 100-oktanowe dla polskich i zagranicznych operatorów stacji paliw. Skoro rośnie popyt, to Warter Fuels jest w stanie go zaspokoić, dostarczając wysokojakościowe produkty do wybranych stacji paliw – podkreśla Wojtek Okine, członek zarządu spółki Warter Fuels.
Głównym celem wytwarzania wysokooktanowych paliw benzynowych jest maksymalizacja mocy wyjściowej i wydajności silnika, co przekłada się na przyspieszenie. Generalnie, jak wynika z testów przeprowadzanych w hamowni, moc dostarczana przez paliwa wysokooktanowe (np. 100 RON) jest większa w porównaniu np. z benzynami 95 RON i 98 RON. Warto jednak podkreślić, że wzrost ten nie jest jednakowy w całym zakresie prędkości samochodu i obrotów silnika.
– Nasza benzyna ze względu na dobrane składniki charakteryzuje się węższym zakresem destylacji dzięki temu, że zawiera mniej ciężkich frakcji w porównaniu ze standardową benzyną samochodową, a to powoduje mniej zanieczyszczeń, tzw. nagarów pozostających w silniku – dodaje Konrad Bieńkowski, dyrektor produkcji. – W uzgodnieniu z klientem dobieramy lub stosujemy wskazane przez niego odpowiednie pakiety dodatków uszlachetniających do paliw.
Dodatki takie mają za zadanie m.in. rozpuszczać zanieczyszczenia i zapewniać zwiększoną wydajność czyszczenia dla wszystkich typów silników benzynowych. Poprawiają także właściwości jezdne, zwiększają oszczędność paliwa i zmniejszają emisję spalin, w tym znacznie redukują emisję cząstek stałych.
Przypomnijmy, że historia rozwoju nowoczesnych benzyn w naszym kraju to dwie kluczowe daty. To rok 1971, kiedy został utworzony Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Przemysłu Rafineryjnego z siedzibą w Płocku, i rok 2012, kiedy właścicielem OBR-u zostały Zakłady Chemiczne Warter, które zajmowały się produkcją wyrobów chemicznych specjalnego przeznaczenia. Przez dziesięciolecia zakład w Płocku był producentem i dostawcą kluczowych dodatków uszlachetniających do paliw i biopaliw wykorzystywanych przez koncerny paliwowe. Z czasem do samodzielnie produkowanych czystych paliw alkilatowych i benzyn lotniczych, doszły paliwa rajdowe a potem także klasyczne benzyny samochodowe. Benzyny 100 – oktanowe Warter Fuels dostarcza również do wybranych sieci stacji paliw na polskim rynku.

ORLEN rozwija sieć stacji nawodnych – nowy punkt na mapie Mazur w Rynie
REFLEX, 13.08.2025
Czytaj więcej

Więcej gazu ziemnego z zachodniopomorskich złóż ORLENU
REFLEX, 13.08.2025
Czytaj więcej

Porozumienie na rzecz bezpieczeństwa infrastruktury kolejowej w otoczeniu obiektów PERN
REFLEX, 12.08.2025
Czytaj więcej

ORLEN instaluje kolejne morskie turbiny wiatrowe. Pięć wiatraków już na Bałtyku
REFLEX, 12.08.2025
Czytaj więcej

Renata Mroczek nowym Prezesem Urzędu Regulacji Energetyki
REFLEX, 11.08.2025
Czytaj więcej

REFLEX: Tańsze paliwa przed długim weekendem
REFLEX, 8.08.2025
Czytaj więcej

Szacunkowe wyniki Unimot S.A. za II kwartał 2025 r.
REFLEX, 8.08.2025
Czytaj więcej

Sejm poparł poprawki Senatu do nowelizacji ustawy o zapasach ropy i gazu
REFLEX, 6.08.2025
Czytaj więcej

Wnioski o zwrot akcyzy zawartej w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej do 1 września 2025 r.
REFLEX, 5.08.2025
Czytaj więcej