Aktualności
Unimot dostarcza biopaliwo HVO100 dla Rohlig SUUS Logistics do transportu drogowego
REFLEX, 15.05.2025
Unimot, niezależna grupa multienergetyczna, nawiązała współpracę z Rohlig SUUS Logistics, największym polskim operatorem logistycznym, w zakresie dostaw paliwa HVO100 do transportu drogowego. Celem partnerstwa jest wspieranie strategii dekarbonizacji SUUSa oraz wdrażanie niskoemisyjnych rozwiązań w sektorze logistycznym. Przeprowadzony pilotaż potwierdził efektywność zastosowania biopaliwa HVO100, wykazując znaczną redukcję emisji CO₂.
HVO100 (ang. Hydrotreated Vegetable Oil) to syntetyczne biopaliwo drugiej generacji, produkowane z tłuszczów roślinnych i odpadów. Obecnie poziom redukcji emisyjności osiągany dzięki zastosowaniu biopaliwa HVO100, które oferuje Unimot, wynosi średnio 80-90%, w zależności od specyfiki danej partii. Przeprowadzony przez Rohlig SUUS Logistics pilotaż zastosowania biopaliwa HVO100, dostarczonego przez Unimot, potwierdził efektywność tego rozwiązania i wykazał, że pozwala ono na redukcję emisji CO₂ o minimum 80% względem oleju napędowego B0, z uwzględnieniem całego cyklu życia produktu – od produkcji, przez transport, po spalanie.
– Jako lider wśród niezależnych importerów paliw w Polsce, cieszymy się, że możemy wspierać SUUSa w realizacji strategii dekarbonizacji. HVO100 to praktyczne i dostępne rozwiązanie, polecane przez czołowych producentów silników wysokoprężnych, które nie wymaga inwestycji w nową flotę ani jej modyfikacji. Współpraca ta doskonale wpisuje się w naszą misję wspierania transformacji energetycznej poprzez dostarczanie zrównoważonych rozwiązań – mówi Przemysław Podgórski, prezes zarządu Unimot Paliwa.
Przewoźnik współpracujący z SUUSem zastosował biopaliwo HVO100, dostarczone przez Unimot, na trasach o łącznej długości 7300 km, wykazując znaczną redukcję emisji CO₂. Potwierdza, że paliwo nie wpływa negatywnie na pracę silnika, komfort jazdy ani zużycie paliwa w porównaniu do tradycyjnego oleju napędowego.
– W SUUSie stawiamy na realne działania, które przekładają się na ograniczenie emisji w łańcuchach dostaw naszych klientów, przy jednoczesnym utrzymaniu efektywności operacyjnej. To ważny element naszej strategii ESG. Dlatego w transporcie drogowym wdrożyliśmy możliwość wykorzystania biopaliwa HVO100, które może w 100% zastąpić tradycyjny olej napędowy i być stosowane w większości nowszych pojazdów ciężarowych. Nasz pilotaż potwierdził, że HVO pozwala ograniczyć emisję CO₂ o minimum 80% względem oleju napędowego B0 – mówi Fabian Szmurło, Domestic FTL Product Director w Rohlig SUUS Logistics.
źródło: Unimot

ORLEN uwolnił region od ropy naftowej z Rosji
REFLEX, 30.06.2025
Czytaj więcej

REFLEX: Paliwa w hurcie tanieją, na stacjach ceny wyraźnie wyższe.
REFLEX, 27.06.2025
Czytaj więcej

Wakacje na stacjach bp zaczynają się 27 czerwca br.
REFLEX, 27.06.2025
Czytaj więcej

Wakacyjny rabat na paliwo aż do -50 gr/l na stacjach AMIC Energy!
REFLEX, 27.06.2025
Czytaj więcej

Weekendowa promocja wakacyjna – 30 gr/l taniej z aplikacją AVIA GO
REFLEX, 26.06.2025
Czytaj więcej

Jedziemy za rabatami! Skorzystaj z wakacyjnej promocji na Circle K
REFLEX, 26.06.2025
Czytaj więcej

31 MOP-ów dla dwóch operatorów szybkich ładowarek
REFLEX, 26.06.2025
Czytaj więcej

ORLEN obniża ceny paliw na wakacje. Nawet 20 zł taniej przy dystrybutorze
REFLEX, 26.06.2025
Czytaj więcej

Rząd przyjął rozwiązanie deregulacyjne dotyczące raportowania ESG dla firm
REFLEX, 26.06.2025
Czytaj więcej