Aktualności

Unimot dostarcza biopaliwo HVO100 dla Rohlig SUUS Logistics do transportu drogowego

REFLEX, 15.05.2025
Unimot, niezależna grupa multienergetyczna, nawiązała współpracę z Rohlig SUUS Logistics, największym polskim operatorem logistycznym, w zakresie dostaw paliwa HVO100 do transportu drogowego. Celem partnerstwa jest wspieranie strategii dekarbonizacji SUUSa oraz wdrażanie niskoemisyjnych rozwiązań w sektorze logistycznym. Przeprowadzony pilotaż potwierdził efektywność zastosowania biopaliwa HVO100, wykazując znaczną redukcję emisji CO₂.


HVO100 (ang. Hydrotreated Vegetable Oil) to syntetyczne biopaliwo drugiej generacji, produkowane z tłuszczów roślinnych i odpadów. Obecnie poziom redukcji emisyjności osiągany dzięki zastosowaniu biopaliwa HVO100, które oferuje Unimot, wynosi średnio 80-90%, w zależności od specyfiki danej partii. Przeprowadzony przez Rohlig SUUS Logistics pilotaż zastosowania biopaliwa HVO100, dostarczonego przez Unimot, potwierdził efektywność tego rozwiązania i wykazał, że pozwala ono na redukcję emisji CO₂ o minimum 80% względem oleju napędowego B0, z uwzględnieniem całego cyklu życia produktu – od produkcji, przez transport, po spalanie.

– Jako lider wśród niezależnych importerów paliw w Polsce, cieszymy się, że możemy wspierać SUUSa w realizacji strategii dekarbonizacji. HVO100 to praktyczne i dostępne rozwiązanie, polecane przez czołowych producentów silników wysokoprężnych, które nie wymaga inwestycji w nową flotę ani jej modyfikacji. Współpraca ta doskonale wpisuje się w naszą misję wspierania transformacji energetycznej poprzez dostarczanie zrównoważonych rozwiązań – mówi Przemysław Podgórski, prezes zarządu Unimot Paliwa. 

 Przewoźnik współpracujący z SUUSem zastosował biopaliwo HVO100, dostarczone przez Unimot, na trasach o łącznej długości 7300 km, wykazując znaczną redukcję emisji CO₂. Potwierdza, że paliwo nie wpływa negatywnie na pracę silnika, komfort jazdy ani zużycie paliwa w porównaniu do tradycyjnego oleju napędowego. 

 – W SUUSie stawiamy na realne działania, które przekładają się na ograniczenie emisji w łańcuchach dostaw naszych klientów, przy jednoczesnym utrzymaniu efektywności operacyjnej. To ważny element naszej strategii ESG. Dlatego w transporcie drogowym wdrożyliśmy możliwość wykorzystania biopaliwa HVO100, które może w 100% zastąpić tradycyjny olej napędowy i być stosowane w większości nowszych pojazdów ciężarowych. Nasz pilotaż potwierdził, że HVO pozwala ograniczyć emisję CO₂ o minimum 80% względem oleju napędowego B0 – mówi Fabian Szmurło, Domestic FTL Product Director w Rohlig SUUS Logistics.

źródło: Unimot