Aktualności
Plany rozwojowe BP na rok 2024
REFLEX, 8.08.2024
W roku 2024 BP przewiduje kontynuację poszerzenia sieci stacji własnych o kolejne 10 stacji oraz sieci stacji dealerskich o 6 stacji - czytamy w sprawozdaniu. Ponadto spółka będzie kontynuowała współpracę z Auchan i kolejne 30 sklepów na istniejących stacjach rozpocznie sprzedaż w ramach projektu Strategic Partnership. Także w roku 2024 spółka zaimplementuje punkty ładowania pojazdów elektrycznych na kilku stacjach.
Spółka zanotowała w roku 2023 stratę na poziomie 176 729 tys. PLN (wynik przed opodatkowaniem). Główne przyczyny przekładające się na niekorzystny wynik spółka rozpatruje w aktualnej sytuacji geopolitycznej w naszym regionie oraz sytuacji na rynku paliw oraz na rynku walutowym.
W roku 2024 oczekuje znacznej poprawy sytuacji ekonomicznej oraz będzie kontynuować inwestycje w dalsze projekty rozwojowe oraz w modernizację naszej sieci.
"Sprzedaż paliw pozostała praktycznie na poziomie sprzedanego wolumenu z roku 2022 (różnica wyniosła 13 milionów litrów tj -0,6%). Sprzedaż wolumenowa w roku 2023 podlegała istotnym wahaniom, zwłaszcza w drugiej połowie roku. Było to skutkiem polityki cenowej PKN Orlen jako największego konkurenta, mającego tym samym kluczowy wplyw na ceny detaliczne paliw na rynku. Podmiot ten w okresie sierpień – październik 2023 utrzymywał niskie ceny detaliczne paliw na stacjach odnosząc je do ceny ropy naftowej i produktów gotowych na rynkach światowych (których poziom istotnie wzrósł). Sytuacja ta spowodowała nieopłacalność zakupu paliw z importu w tym okresie, powodując niedobory diesla na polskim rynku, braki produktu na niektórych stacjach a tym samym zwiększony popyt na stacjach BP. Polityka cenowa Orlenu znacząco obniżyła marże rynkowe. Podobnym wahaniom podlegały marże BP Europa SE Oddział w Polsce, tak na dieslu jak i benzynach, sprowadzone zostały do bardzo niskich poziomów w sierpniu i ujemnych marż we wrześniu i w pierwszej połowie października. W efekcie tego uzyskana marża na paliwie w całym 2023 była niższa o 33% w porównaniu do roku 2022. To miało decydujący wpływ na wynik biznesu sprzedaży detalicznej BP Europa SE Oddział w Polsce w całym 2023 roku. " - informuje spółka.
"Sprzedaż pozapaliwowa – Sklep oraz Usługi (głównie myjnia samochodowa) wykazały wzrost sprzedaży odpowiednio o 9% oraz 15%. Wzrost sprzedaży Sklepu był istotnie wsparty działalnością gastronomiczną, gdzie sprzedaż kawy i gastronomii WBC wzrosła o 13% względem roku 2022. Wzrost sprzedaży był uwarunkowany również zmniejszeniem wpływu pandemii na sytuację ekonomiczną, odbudowaniem rynkowego popytu, częściowym powrotem do pracy stacjonarnej oraz powrotnym uruchomieniem działalności gastronomicznej." - wynika ze sprawozdania spółki.
Jak podaje spółka "biznes hurtowy paliw (B2B) zanotował zysk roczny 2023 na poziomie 84 mln PLN i co stanowiło 43% wyniku roku 2022, co było również skutkiem polityki cenowej PKN Orlen."

REFLEX: Czy spotkanie Trump – Putin zmieni sytuację na rynku ropy?
REFLEX, 15.08.2025
Czytaj więcej

ORLEN rozwija sieć stacji nawodnych – nowy punkt na mapie Mazur w Rynie
REFLEX, 13.08.2025
Czytaj więcej

Więcej gazu ziemnego z zachodniopomorskich złóż ORLENU
REFLEX, 13.08.2025
Czytaj więcej

Porozumienie na rzecz bezpieczeństwa infrastruktury kolejowej w otoczeniu obiektów PERN
REFLEX, 12.08.2025
Czytaj więcej

ORLEN instaluje kolejne morskie turbiny wiatrowe. Pięć wiatraków już na Bałtyku
REFLEX, 12.08.2025
Czytaj więcej

Renata Mroczek nowym Prezesem Urzędu Regulacji Energetyki
REFLEX, 11.08.2025
Czytaj więcej

REFLEX: Tańsze paliwa przed długim weekendem
REFLEX, 8.08.2025
Czytaj więcej

Szacunkowe wyniki Unimot S.A. za II kwartał 2025 r.
REFLEX, 8.08.2025
Czytaj więcej

Sejm poparł poprawki Senatu do nowelizacji ustawy o zapasach ropy i gazu
REFLEX, 6.08.2025
Czytaj więcej