Aktualności
Mimo pandemii rośnie pozycja LOTOS Kolej na krajowym rynku
BM REFLEX, 22.09.2020
Pandemia koronawirusa miała i nadal ma negatywny wpływ na cały rynek kolejowy. Pomimo mniejszego zapotrzebowania na transport różnych grup produktowych, LOTOS Kolej wzmocniła swoją pozycję. Udziały gdańskiej spółki w rynku przewozowym za ostatnie miesiące są jednymi z najwyższych w historii.
Sytuację związaną z COVID-19 odczuł zarówno krajowy, jak i międzynarodowy rynek przepływu towarów. Według danych Urzędu Transportu Kolejowego, w okresie styczeń - lipiec 2020 r. praca przewozowa spadła aż o 12,93% względem analogicznego okresu w odniesieniu do roku ubiegłego. Spółka LOTOS Kolej odnotowała spadek na poziomie 3,43%. Ten wynik przełożył się na zwiększony udział w rynku. Usługi przewozowe dla klientów były realizowane zgodnie z wcześniejszymi założeniami. W miejsce kontraktów, które zostały zawieszone z powodu lockdownu (przykładem może być znaczne zmniejszenie w tym okresie zapotrzebowania na transport produktów ropopochodnych, a w szczególności paliwa Jet A-1 używanego przez branżę lotniczą), spółka pozyskała nowe zlecenia przewozowe. Każdy realizowany transport nabrał szczególnego znaczenia, a pracownicy z należytą starannością wykonywali swoje obowiązki służbowe.
Ostatni czas był niezwykle wymagający dla całej branży kolejowej. Pomimo tego LOTOS Kolej, poprzez skuteczne decyzje oraz zintensyfikowane działania logistyczno-operacyjne, zgodnie z danymi opublikowanymi przez UTK, w 2020 roku w okresie styczeń –lipiec, zwiększyła swój udział w rynku pod względem pracy przewozowej z 9,49% do 10,53%. Skuteczność podjętych działań miała szczególne przełożenie na wynik osiągnięty w maju, kiedy spółka przewiozła 11,47% towarów na krajowym rynku, co jest drugim najlepszym miesiącem pod względem udziałów w historii LOTOS Kolej.
Wyższy procent pracy przewozowej w stosunku do pozostałych podmiotów świadczących usługi przewozu towarów koleją, to przede wszystkim efekt wytężonych działań, które cechuje dbałość
o jakość oferowanych usług.
– Pandemia koronawirusa zmieniła funkcjonowanie całego przemysłu i była sprawdzianem dla wielu firm. Wygrali ci, którzy potrafili szybko dostosować się do nowej sytuacji i pracować efektywnie. Przykładem jest spółka LOTOS Kolej, drugi największy kolejowy przewoźnik w Polsce, która w tym trudnym okresie potrafiła zwiększyć swój udział w rynku – mówi Paweł Jan Majewski, prezes Zarządu Grupy LOTOS.
– LOTOS Kolej to marka wypracowana od lat. Elastycznie dostosowujemy się do potrzeb rynkowych, co w konsekwencji procentuje dobrymi wynikami. Statystyki nie są dla nas najważniejsze, jednak potwierdzają efektywnie wykonywaną pracę. Dzięki wprowadzonym działaniom zapobiegawczym oraz dobrym relacjom biznesowym, potrafiliśmy nawet w najtrudniejszym okresie przewieźć wysoki wolumen towarów i osiągnąć satysfakcjonujący wynik finansowy – tłumaczy Anatol Kupryciuk, prezes Zarządu LOTOS Kolej.
W tak trudnym dla gospodarki okresie w LOTOS Kolej utrzymano ciągłość operacyjną. Wdrożono program antykryzysowy uwzględniający również ochronę miejsc pracy, dzięki czemu w spółce nie doszło do redukcji etatów. Założony plan zatrudnienia jest realizowany. W najbliższym czasie rozpocznie się kurs na stanowisko manewrowego, którego adepci zasilą zasoby kadrowe spółki. Rekrutacja cały czas trwa (szczegóły TUTAJ).
– Pomimo mniejszego zapotrzebowania na transport paliw i produktów ropopochodnych w okresie pandemii, udział LOTOS Kolej w krajowym rynku przewozów wzrasta. Wszelkie działania zarządcze mają na celu konsekwentny rozwój spółki, w której niezwykle istotną rolę pełnią nasi pracownicy – podkreśla Jaromir Falandysz, wiceprezes Zarządu LOTOS Kolej.
źródło: Grupa Lotos
REFLEX: Im bliżej majówki tym drożej na stacjach
REFLEX, 12.04.2024
Czytaj więcej
POPIHN: mimo sankcji na paliwa ze wschodu zużycie paliw w Polsce wzrosło.
REFLEX, 12.04.2024
Czytaj więcej
Kongres Branży Paliwowej. Jak wyglądał przemysł i handel naftowy w 2023 r?
REFLEX, 12.04.2024
Czytaj więcej
Zmiany w Zarządzie ORLENu
REFLEX, 11.04.2024
Czytaj więcej
Grupa ORLEN: dodatkowy miliard metrów sześciennych własnego gazu w Baltic Pipe
REFLEX 10.04.2024
Czytaj więcej
REFLEX: Dalsze podwyżki cen paliw na stacjach przed nami?
REFLEX, 05.04.2024
Czytaj więcej
Benzyna drożeje, diesel bez zmian
REFLEX, 28.03.2024
Czytaj więcej
REFLEX: Podwyżki cen paliw na stacjach przybliżają nas do cen sprzed roku
REFLEX, 22.03.2024
Czytaj więcej
Sieć MOYA z dwoma nowymi stacjami paliw w Małopolsce
REFL:EX, 22.03.2024
Czytaj więcej