Aktualności
BAZALT II dołącza do floty LOTOS Petrobaltic
REFLEX, 25.04.2022
Flota Grupy Kapitałowej LOTOS Petrobaltic powiększyła się o kolejną jednostkę. Nowo zakupiony statek BAZALT II przypłynął 25 kwietnia br. do Gdańska z Wybrzeża Kości Słoniowej. Zanim zacumował przy nabrzeżu spółki LOTOS Petrobaltic pokonał 4580 mil morskich.
Poprzednim właścicielem BAZALTA II była firma Swire Pacific Offshore (SPO) z siedzibą w Singapurze, która jest posiada ponad 50 statków. Dzięki blisko 50-letniemu doświadczeniu operacyjnemu, SPO posiada i obsługuje zróżnicowaną flotę w każdym większym regionie poszukiwań ropy naftowej. LOTOS Petrobaltic kupił jednostkę 24 marca br. przez swoją spółkę Miliana Shipping, przy współudziale Technical Ship Management Ltd. Po podpisaniu umowy statek zmienił nazwę z Pacific Warden na BAZALT II.
Po zakończonych sukcesem inspekcjach, przeflagowaniu i wydaniu niezbędnych dokumentów 30 marca br. jednostka ruszyła w długą drogę z Wybrzeża Kości Słoniowej do Polski. 25 kwietnia br. o godzinie 10:00 statek po raz pierwszy zacumował przy nabrzeżu Flisaków w Gdańsku. Nowo zakupiona przez LOTOS Petrobaltic jednostka, po krótkich pracach przygotowawczych w bazie spółki, wejdzie w regularny serwis przy obsłudze platform wiertniczych w polskiej strefie ekonomicznej Morza Bałtyckiego.
– Witamy BAZALTA II w naszej morskiej flocie. Zakup statku to zawsze ważne wydarzenie w historii spółki. Odmładzamy naszą flotę, ale też wiąże się to z poszerzaniem zakresu działania spółki w sferze logistyki morskiej oraz z inwestycjami w obszarze morskiej energetyki wiatrowej. Nowo zakupiona jednostka ma docelowo zastąpić nasz dzielny, ale wysłużony już serwisowiec BAZALT. Niech dobrze służy naszej firmie i pracownikom, a przede wszystkim bezpiecznie pływa – mówi Grzegorz Strzelczyk, prezes spółki LOTOS Petrobaltic.
BAZALT II został zbudowany w grudniu 2002 roku w stoczni Brevik Construction A/S w Norwegii. Jednostka ma 68,95 m długości, 15,5 m szerokości i 6 m zanurzenia z ładunkiem. Jej nośność to 2355 t. Moc napędu głównego statku sięga 10657 KM. Statek jest wyposażony w 300-tonową wciągarkę Brattvagg, dysponuje technologią dynamicznego pozycjonowania (DP). Jest to statek konstrukcji firmy Rolls-Royce model UT710, o dużej mocy, ładowności i sile uciągu. Jako jednostka typu AHTS (ang. Anchor Handling Tug / Supply vessel) – przeznaczona jest do szerokiej gamy zastosowań na morzu, w szczególności obsługi platform, w tym między innymi obsługi kotwic, holowania, wsparcia ROV (zdalnie sterowanych pojazdów podwodnych) i prac ratowniczych.
źródło: Grupa Lotos

12.08.2022
Wkrótce koniec obniżek cen paliw na stacjach?
Czytaj więcej

REFLEX, 8.08.2022
Projekt ustawy o zmianie ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych oraz ustawy o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw
Czytaj więcej

REFLEX, 8.08.2022
Wyniki Grupy ORLEN w II kwartale br. pod wpływem niestabilnego makro, słabszy wynik na sprzedaży na stacjach paliw, zrekompensowany wzrostem w innych obszarach
Czytaj więcej

5.08.2022
Reflex: Spadek cen benzyny i oleju napędowego poniżej 7 złotych
Czytaj więcej

REFLEX, 3.08.2022
UOKIK: Wzrost cen paliw w Polsce ma fundamenty rynkowe
Czytaj więcej

REFLEX, 03.08.2022
Stacja Circle K w Zakroczymiu w nowej odsłonie
Czytaj więcej

REFLEX, 1.08.2022
Fuzja ORLEN LOTOS sfinalizowana.
Czytaj więcej

REFLEX, 01.08.2022
Unimot finalizuje reorganizację grupy kapitałowej związaną z wydzieleniem biznesu obrotu paliwami do spółki Unimot Paliwa
Czytaj więcej

REFLEX 1.08.2022
PERN aż o jedną trzecią zwiększył potencjał paliwowy
Czytaj więcej