Aktualności
AsstrA-Associated Traffic AG testuje paliwo HVO100 na stacji AVIA w Myszęcinie
REFLEX, 16.01.2025
4 stycznia 2025 r. na stacji AVIA w Myszęcinie przeprowadzono pierwsze testowe tankowanie ciągnika Renault Trucks, obsługiwanego przez AsstrA-Associated Traffic AG, paliwem HVO100. Grupa Unimot, właściciel sieci stacji AVIA i wyłączny dystrybutor tego paliwa na stacjach paliw w Polsce, aktywnie wspiera redukcję emisji gazów cieplarnianych, oferując innowacyjne paliwa alternatywne.
Dekarbonizacja transportu wymaga synergii nowoczesnych technologii, ścisłej współpracy międzysektorowej oraz wprowadzenia skutecznych regulacji. W tym kontekście HVO100, niskoemisyjne paliwo produkowane na bazie m.in. zużytych olejów roślinnych, stanowi fundament działań na rzecz ograniczenia emisji gazów cieplarnianych. Dzięki swoim unikalnym właściwościom wpisuje się w globalne dążenia do minimalizacji śladu węglowego, a także efektywnie wspiera realizację strategii zrównoważonego rozwoju poprzez wykorzystanie wtórne wykorzystanie wprowadzonych już do obiegu surowców.
– Jako lider wśród importerów paliw w Polsce, cieszymy się z rozpoczęcia współpracy z AsstrA-Associated Traffic AG, której działalność koncentruje się na tworzeniu zrównoważonych łańcuchów dostaw. Paliwo HVO to efektywne rozwiązanie, które pozwala na redukcję emisji śladu węglowego bez potrzeby inwestowania w nową flotę czy jej modyfikację. Stanowi ono praktyczną i dostępną alternatywę dla tradycyjnego oleju napędowego, dzięki której nasi partnerzy mogą bez przeszkód realizować swoje cele środowiskowe. Projekt wdrożenia paliwa HVO opiera się na kompleksowym, wieloetapowym planie – od testów operacyjnych i analizy technicznej po optymalizację logistyki dostaw – podkreśla Wojciech Iwulski, Climate Solutions Director w UNIMOT S.A.
Partnerstwo z AsstrA-Associated Traffic AG i Renault Trucks Polska – innowacje w praktyce
Współpraca Grupy Unimot z firmami AsstrA i Renault Trucks Polska to modelowy przykład wdrażania paliw alternatywnych w transporcie, integrujący kluczowe elementy łańcucha dostaw: przewoźnika, spedytora i producenta taboru. Projekt objął realizację testowego wdrożenia HVO100, które pozwoliło na praktyczną weryfikację zastosowań tego paliwa w specyficznych warunkach logistycznych partnerów.
– Stawiamy na innowacje, które realnie przyczyniają się do redukcji śladu węglowego naszych klientów. Korzystając z nowego ekologicznego paliwa, nie tylko minimalizujemy zanieczyszczenie środowiska, ale również wspieramy transformację branży logistycznej – wskazuje Dmitri Krõlov, Sustainable Development Manager w AsstrA-Associated Traffic AG.
W trakcie projektu analizowano kluczowe aspekty, takie jak zgodność techniczna, dostosowanie dokumentacji operacyjnej oraz planowanie logistyki dostaw. Szczególną wartością była możliwość wymiany doświadczeń między partnerami, co wzmocniło potencjał współpracy
i wsparło realizację wspólnych celów dekarbonizacji.
– Współpraca firm takich jak AsstrA, Renault Trucks Polska i Unimot S.A. pokazuje, że połączenie innowacyjnych technologii i odpowiedzialnego podejścia do środowiska może przynieść realne efekty w walce ze zmianami klimatycznymi – zaznacza Jarosław Zwoliński, Key Account Manager w Renault Trucks Polska.
Projekt potwierdził, że takie inicjatywy mogą skutecznie wspierać zarówno transformację branży logistycznej, jak i redukcję śladu węglowego, co jest kluczowe w kontekście działań na rzecz ochrony środowiska.
Grupa Unimot konsekwentnie dywersyfikuje swoją ofertę, koncentrując się na zwiększaniu udziału niskoemisyjnych produktów i usług, takich jak HVO100, oferując firmom realne możliwości wspierania ich celów operacyjnych i środowiskowych.
Testowe tankowanie w Myszęcinie jest przykładem wzorcowej współpracy na rzecz efektywnego wdrażania innowacyjnych rozwiązań w transporcie. Partnerstwa z uznanymi firmami, takimi jak AsstrA-Associated Traffic AG i Renault Trucks Polska, są dowodem na wartość dodaną, jaką Grupa Unimot wnosi w realizację projektów transportowych. Dzięki wspólnym działaniom możliwe jest efektywne wdrażanie nowoczesnych rozwiązań przy jednoczesnym wspieraniu zrównoważonego rozwoju.
źródło: Unimot

Projekt rozporządzenia Ministra Przemysłu zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać bazy i stacje paliw płynnych
REFLEX, 6.05.2025
Czytaj więcej

REFLEX: Niższe ceny paliw na majówkę
REFLEX, 30.04.2025
Czytaj więcej

Rekordowa promocja ORLEN Charge. Ładowanie elektryków tańsze o 35 proc.
REFLEX, 30.04.2025
Czytaj więcej

REFLEX: Benzyna aż 80 gr./l tańsza niż przed rokiem
REFLEX, 25.04.2025
Czytaj więcej

ORLEN rozpoczął wydobycie gazu z kolejnego złoża w Wielkopolsce
REFLEX, 22.04.2025
Czytaj więcej

Promocja na stacjach ORLEN. Od świąt do majówki jeździmy taniej
REFLEX, 22.04.2025
Czytaj więcej

REFLEX: Najtańsze Święta od 4 lat
REFLEX, 17.04.2025
Czytaj więcej

Miliardy straty na fuzji Orlenu z Grupą Lotos
REFLEX, 15.04.2025
Czytaj więcej

Rekordowy rok ORLENU
REFLEX, 15.04.2025
Czytaj więcej