Aktualności
AsstrA-Associated Traffic AG testuje paliwo HVO100 na stacji AVIA w Myszęcinie
REFLEX, 16.01.2025
4 stycznia 2025 r. na stacji AVIA w Myszęcinie przeprowadzono pierwsze testowe tankowanie ciągnika Renault Trucks, obsługiwanego przez AsstrA-Associated Traffic AG, paliwem HVO100. Grupa Unimot, właściciel sieci stacji AVIA i wyłączny dystrybutor tego paliwa na stacjach paliw w Polsce, aktywnie wspiera redukcję emisji gazów cieplarnianych, oferując innowacyjne paliwa alternatywne.
Dekarbonizacja transportu wymaga synergii nowoczesnych technologii, ścisłej współpracy międzysektorowej oraz wprowadzenia skutecznych regulacji. W tym kontekście HVO100, niskoemisyjne paliwo produkowane na bazie m.in. zużytych olejów roślinnych, stanowi fundament działań na rzecz ograniczenia emisji gazów cieplarnianych. Dzięki swoim unikalnym właściwościom wpisuje się w globalne dążenia do minimalizacji śladu węglowego, a także efektywnie wspiera realizację strategii zrównoważonego rozwoju poprzez wykorzystanie wtórne wykorzystanie wprowadzonych już do obiegu surowców.
– Jako lider wśród importerów paliw w Polsce, cieszymy się z rozpoczęcia współpracy z AsstrA-Associated Traffic AG, której działalność koncentruje się na tworzeniu zrównoważonych łańcuchów dostaw. Paliwo HVO to efektywne rozwiązanie, które pozwala na redukcję emisji śladu węglowego bez potrzeby inwestowania w nową flotę czy jej modyfikację. Stanowi ono praktyczną i dostępną alternatywę dla tradycyjnego oleju napędowego, dzięki której nasi partnerzy mogą bez przeszkód realizować swoje cele środowiskowe. Projekt wdrożenia paliwa HVO opiera się na kompleksowym, wieloetapowym planie – od testów operacyjnych i analizy technicznej po optymalizację logistyki dostaw – podkreśla Wojciech Iwulski, Climate Solutions Director w UNIMOT S.A.
Partnerstwo z AsstrA-Associated Traffic AG i Renault Trucks Polska – innowacje w praktyce
Współpraca Grupy Unimot z firmami AsstrA i Renault Trucks Polska to modelowy przykład wdrażania paliw alternatywnych w transporcie, integrujący kluczowe elementy łańcucha dostaw: przewoźnika, spedytora i producenta taboru. Projekt objął realizację testowego wdrożenia HVO100, które pozwoliło na praktyczną weryfikację zastosowań tego paliwa w specyficznych warunkach logistycznych partnerów.
– Stawiamy na innowacje, które realnie przyczyniają się do redukcji śladu węglowego naszych klientów. Korzystając z nowego ekologicznego paliwa, nie tylko minimalizujemy zanieczyszczenie środowiska, ale również wspieramy transformację branży logistycznej – wskazuje Dmitri Krõlov, Sustainable Development Manager w AsstrA-Associated Traffic AG.
W trakcie projektu analizowano kluczowe aspekty, takie jak zgodność techniczna, dostosowanie dokumentacji operacyjnej oraz planowanie logistyki dostaw. Szczególną wartością była możliwość wymiany doświadczeń między partnerami, co wzmocniło potencjał współpracy
i wsparło realizację wspólnych celów dekarbonizacji.
– Współpraca firm takich jak AsstrA, Renault Trucks Polska i Unimot S.A. pokazuje, że połączenie innowacyjnych technologii i odpowiedzialnego podejścia do środowiska może przynieść realne efekty w walce ze zmianami klimatycznymi – zaznacza Jarosław Zwoliński, Key Account Manager w Renault Trucks Polska.
Projekt potwierdził, że takie inicjatywy mogą skutecznie wspierać zarówno transformację branży logistycznej, jak i redukcję śladu węglowego, co jest kluczowe w kontekście działań na rzecz ochrony środowiska.
Grupa Unimot konsekwentnie dywersyfikuje swoją ofertę, koncentrując się na zwiększaniu udziału niskoemisyjnych produktów i usług, takich jak HVO100, oferując firmom realne możliwości wspierania ich celów operacyjnych i środowiskowych.
Testowe tankowanie w Myszęcinie jest przykładem wzorcowej współpracy na rzecz efektywnego wdrażania innowacyjnych rozwiązań w transporcie. Partnerstwa z uznanymi firmami, takimi jak AsstrA-Associated Traffic AG i Renault Trucks Polska, są dowodem na wartość dodaną, jaką Grupa Unimot wnosi w realizację projektów transportowych. Dzięki wspólnym działaniom możliwe jest efektywne wdrażanie nowoczesnych rozwiązań przy jednoczesnym wspieraniu zrównoważonego rozwoju.
źródło: Unimot

REFLEX: Czy spotkanie Trump – Putin zmieni sytuację na rynku ropy?
REFLEX, 15.08.2025
Czytaj więcej

ORLEN rozwija sieć stacji nawodnych – nowy punkt na mapie Mazur w Rynie
REFLEX, 13.08.2025
Czytaj więcej

Więcej gazu ziemnego z zachodniopomorskich złóż ORLENU
REFLEX, 13.08.2025
Czytaj więcej

Porozumienie na rzecz bezpieczeństwa infrastruktury kolejowej w otoczeniu obiektów PERN
REFLEX, 12.08.2025
Czytaj więcej

ORLEN instaluje kolejne morskie turbiny wiatrowe. Pięć wiatraków już na Bałtyku
REFLEX, 12.08.2025
Czytaj więcej

Renata Mroczek nowym Prezesem Urzędu Regulacji Energetyki
REFLEX, 11.08.2025
Czytaj więcej

REFLEX: Tańsze paliwa przed długim weekendem
REFLEX, 8.08.2025
Czytaj więcej

Szacunkowe wyniki Unimot S.A. za II kwartał 2025 r.
REFLEX, 8.08.2025
Czytaj więcej

Sejm poparł poprawki Senatu do nowelizacji ustawy o zapasach ropy i gazu
REFLEX, 6.08.2025
Czytaj więcej